דוד כץ - לזכרו

דוד מרדכי כ"ץ (1953-2014)

 

אני רוצה ליחד את פתיחת האתר לזכרו של חברי המהנדס דוד כץ שנפטר בטרם עת בליל שבת 27.06.2014.

 

דוד כץ היה מהנדס אזרחי שהתמחה בעיקר בתכנון פיתוח חופים ונמלים. היה לו ידע עצום בנושא זה ומעל שלושים שנות עבודה בתחום זה.

נוסף להיותנו חברים ותיקים שתפנו פעולה בעבודות תכנון הנדסי של חופים ונמלים. כאן מעל הידע והניסיון הרב דוד היה איש ישר והגון שתמיד שאף להשביע את רצון האנשים שמסרו לו את העבודות ואלה שעבד אתם.

 

תנחומי לאמו רעייתו ובנותיו.

יהי זכרו ברוך.

בליל שבת 27.06.2014 נפטר בחיפה בטרם עת אינג' דוד כ"ץ ,בוגר הפקולטה להנדסה אזרחית בשנת 1980. דוד כנער גדל בשכונת בת גלים בחיפה ובשכונה זו מצא את אהבתו הגדולה לים. דוד הצטיין במשך הלימודים בפקולטה במקצועות של השטח הנדסת הסביבה ומשאבי מ ים וכן במקצוע הנדסה ימית.

 

דוד הוערך מאד על ידי פרופ' מרדכי דיסקין ז"ל שהיה המרצה ותיק בפקולטה להנדסה אזרחית, ובהמלצתו נתקבל בתום הלימודים בפקולטה לעבודה במשרד פרופ' ירחמיאל שיינר שהיה נחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתכנון חופים ונמלים.

 

דוד הקדיש במשרד שעות רבות של עבודה בתכנון נמלים בארץ ובחו"ל.

כל יום עבודה שלו מנה לפחות שתים עשרה שעות. כן נהג לפקוד את ספריית הפקולטה להנדסה אזרחית על מנת לקרא חומר מקצועי בנושא חופים ונמלים.

 

 

עברה שנה מאז דוד החל לעבוד במשרד וכבר נשלח על ידי פרופ' שיינר לקונגרס מהנדסי חופים ונמלים שנתקיים בסקוטלנד. כעבור שנה נוספת נהיה שותף במשרד זה.

 

באמצע שנות התשעים דוד כ"ץ פרש ממשרדו של פרופ' שיינר והחל את דרכו כמהנדס עצמאי כאשר בידיו ידע עצום וניסיון מעשי רב בתכנון חופים ונמלים.

רוב פעילותו המקצועית של דוד הייתה בארץ כאשר בין העבודות הגדולות שתכנן בשנים האחרונות נמנו:פיתוח חוף תל אביב, נמל יפו ,נמל קיסריה,פיתוח חוף אשדוד ואשקלון,נמל עכו ופיתוח חוף קבוץ שדוד ים.

 

בכל העבודות דוד הקפיד לדייק ברמת העבודה שהגיש ואיכות העבודה.

כן הקפיד לעמוד בלוחות זמנים שהוקצבו לו לביצוע העבודה.מכאן הוערך מאד על ידי לקוחותיו.

 

יהי זכרו ברוך! 

 

 

דוד כץ - לזכרו

הנצחת דוד כ"ץ - שלט לזכרו

 

מאז נפטר דוד כץ פעלו להנצחת זכרו. בן דודו יעקב (קובי) כ"ץ תושב מטולה שכהן בעבר כראש המועצה המקומית וכן האדריכל מיכאל (מיכה) רטנר ששנים רבות עבד בשיתוף עם דוד כ"ץ בפרויקטים שונים.

ביום א' 01.11.2015 נתלה שלט לזכרו של דוד כ"ץ במבנה המשרדים הראשיים של נמל יפו.  

השלט היה פרי עמלם של מר קובי כ"ץ והאדריכל מיכאל רטנר.

 

דוד כ"ץ פעל רבות לפיתוח נמל יפו והיה ראוי לקבל מהנהלת הנמל את הכבוד הראוי לו. 

אני רוצה בזאת להודות לשניים הנ"ל על עבודתם המאומצת להנצחת דוד כ"ץ.

טקס גילוי השלט לזכר דוד כ"ץ

 

ביום ו' 25.12.2015 נתקיים במשרדי נמל יפו טקס גילוי השלט לזכרו של המהנדס דוד כ"ץ. בטקס נכחו מנהל נמל יפו בעבר,המנהל בהווה בני משפחתו וכמה מחבריו הקרובים. את הטקס פתח בן דודו יעקב (קובי) כ"ץ שהודה למנהלי נמל יפו על הסכמתם לתלות את השלט במבנה המשרדים, וכן הודה לאדריכל מיכאל רטנר שפעל אתו יחד לביצוע השלט.

 

מנהל נמל יפו בעבר ציין את פועלו ומסירותו של דוד כ"ץ לפיתוח נמל יפו,כן ציין שכאשר פנה לדוד והציג לפניו בעיה כלשהיא בנמל יפו, דוד הגיע מיידית מחיפה לנמל יפו וסייע בפתרון הבעיה. גם אם לצורך פתרון הבעייה היה צורך לצלול במי הנמל ביום חורף קר,דוד עשה זאת בשמחה. 

 

אני העליתי זכרונות מתקופת ההיכרות שלי עם דוד כ"ץ החל משנת 1978 בה היינו שנינו סטודנטים בטכניון ,לאורך כל תקופת העבודה בה עבד כמהנדס שכיר ומהנדס עצמאי,זמנים בהם הייתי נותן את שירותיי למשרדו ועד ימים ספורים לפני מותו.

 

אחד הנושאים החשובים שהעליתי על דוד כ"ץ היה היותו רגיש מאד לנושא היחס לעבודה.

 בתום הטקס אמו ורעיתו הסירו את הלוט מהשלט.

 

יהי זכרו ברוך! 

 
s2_1463473623
s2_1463473611
s2_1463473573
s2_1463473653